torstai 11. huhtikuuta 2013

anonyymikommenteista

toissapäivänä julkaisin täällä yhden novelleistani. novelli käsitteli fiktiivistä eroa. jotkut lukijat ehkä luulivat novellin käsittelevän omaa elämääni, vaikka kyse oli keksitystä tarinasta, mikä näkyi tunnisteista "novellit".

sain tekstiini todella ikäviä anonyymikommentteja siitä, kuinka huono äiti minusta tulee lapselleni jne. yleensä olen jättänyt ikävät anonyymikommentit omaan arvoonsa, mutta yksi kommenteista tuntui niin pahalta - se sai minut itkemään. se ei ollut ensimmäinen sellainen kommentti vaan olen raskaudestani asti saanut negatiivisia anonyymikommentteja, joissa pohditaan, minne lapseni tulee vielä joutumaan. jos joku vain voisi ymmärtää, kuinka ikävältä sellainen tuntuu.

vaikka tämä on blogi, jonne kirjoitan persoonallisella tyylilläni, olen minäkin vain ihminen täällä ruudun takana. tuskin kukaan muu kuin äitiyden itse kokenut voi tietää, miltä tuntuu, kun omaa äitiyttä arvostellaan. etenkin kun sen tekevät ihmiset, jotka eivät tunne minua ja eivät tiedä minusta mitään muuta kuin sen, mitä jaan blogissani. heillä ei ole käsitystäkään siitä, kuinka paljon vauvaani rakastan tai millainen äiti aion olla lapselleni. eikä se heille kuulu.

jouduin siis poistamaan anonyymikommentoinnin. tämä harmittaa, koska joukossa on myös valtavasti ihania, vilpittömiä ihmisiä, joilta olen saanut paljon kauniita sanoja ja kannustusta. mutta tämä oli ainoa ratkaisu.

viime aikoina olen saanut blogistani enemmän mielipahaa kuin mielihyvää enkä näe blogin pitämisessä mitään järkeä, jos lopputulos on tällainen. toivon, että nyt tämä ilkeä ja asiaton kommentointi loppuisi.

EDIT: oho, olin laittanut vahingossa jonkun asetuksen, että kukaan ei pystynyt kommentoimaan blogiini. nyt asia on korjattu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jokainen sana on merkityksellinen.
Vastaan kommenteihin blogiini.