torstai 12. syyskuuta 2013

kaikki lääkärit ovat vedonneet oireissani anoreksia/bulimia-tyyppiseen syömishäiriöön ja masennukseen, koska ne sattuvat olemaan vielä diagnoosejani papereissa. hoitokokousta ei ole ollut, ja se on vasta lokakuussa. silloin hoitoni loppuu, koska minulla ei ole enää mitään tarvetta hoitoon. olen parantunut.
mutta joka kerta sattuu aivan helvetisti, kun joku sanoo, että kun sinulla on se syömishäiriö ja masennus niin siitä johtuvat nämä pitkään jatkuneet lämpöily, pahoinvointi ja hengenahdistus.

minulla ei ole koskaan ollut bulimia nervosaa. en ole syömishäiriöni aikana oksentanut, käyttänyt laksatiiveja tai liikkunut sairaalloisesti. en ole koskaan ahminut kuin satunnaisesti. en ymmärrä tätä kyseistä lääkäriä, joka on kirjoittanut sen papereihini.
olen kärsinyt henkisesti todella, todella paljon, että minulle sanotaan:
"täällä papereissa lukee kyllä bulimia."
"ei mulla ole koskaan ollut oksentamista."
"näin psykiatri on kirjoittanut kuitenkin."

sattuu. mutta en todellakaan aio vajota, vaikka syksy paljastaakin helmenmustan maaperän väriloiston alta. ja vaikka ihmisillä on ihmeellinen taipumus pahuuteen.

2 kommenttia:

  1. Ajattelin, entä jos tämä lääkäri on laittanut diagnoosin että saisit parempaa hoitoa? En tiedä diag kriteereistä, mullakin on ollut papereissa bulimia ennen anoreksiaa, jolloin en todellakaan ollut buliminen. Ehkä se menee läpi hoitoalalla paremmin kuin "määrittämätön sh" tai "sekamuotoinen sh"? Niin tai näin, epäpätevää puolin toisin. Hoitotahot ei kuitenkaan tarkoita syyllistämistä tms kun puhuu, bulimiaan liitetty häpeä on lähinnä omien korvien välissä. Muakin kyllä sattuisi, olisi kyse mistä tahansa ja syytettäisiin tehneensä muuta kuin on. Toivottavasti voit tältä saraa vähän paremmin. Halauksia <3

    VastaaPoista

Jokainen sana on merkityksellinen.
Vastaan kommenteihin blogiini.