sunnuntai 14. joulukuuta 2014

Älä koskaan lakkaa toivomasta

Kirjoitan sinulle.
Sinulle, joka joskus nostit minut pohjavesistä, joka näytti verkkoisimmat tähtikuviot taivaalta. Sinulle, joka soitit hätääntyneenä, etten varmasti lähde enää juoksemaan, joka olisit halunnut sairastua itsekin, jotta tuntisit kärsimykseni.
Sinulle, jolle kirjoitin monimutkaisimpia tekstejä, joissa risteilivät perhoset ja aurinko metsänavarassa.

Kirjoitan nyt joulukorttia, jollaista et koskaan lähettänyt minulle. Ei se haittaa, ystävä.
Tämänvuotinen joulukortti on ehkä viimeinen, mutta kirjoitan silti. En luovuta helposti, mutta jossain vaiheessa minun täytyy luovuttaa. Ja uskon sen hetken olevan käsillä.

Kesällä lähetit minulle aamusta viestin, sopisiko tulla kylään. Emme olleet nähneet yli vuoteen, viimeksi olit nähnyt minut raskaana. Siivosin kodin, puin Tähtisilmälle siistit vaatteet, puuteroin kasvoni. Kysyin, mihin aikaan tulet. Et vastannut. Odotin.
En mennyt koko päivänä ulos, vaikka taisi olla valoisaa.
Etkä sinä tullut.

Sinulla on menestyksen avaimet, sinä nouset korkealle kuin kotka, teet upeaa uraa, jota voin ihailla. Minulle olisi tärkeää, että näkisit edes Tähtisilmän, jotta näkisit kuinka minäkin olen noussut ja olen nouseva. Kuinka olen jättänyt kaiken pimeyden, jossa ei tuikkinut kuin syvät suonsilmäkkeet.

Kunpa sinäkin olisit vielä tuikkiva elämässäni.

3 kommenttia:

  1. Kirjoitat tätä varmaan ystävälle jonka olet menettänyt. Minäki ja me ystävämme kanssa yritimme kaikkemme, jotta ystävyys olisi jatkunut. Me kuitenkin lähdimme eri teille, mutta joka päivä ikävöin ystävääni..♥ Toivon, että ystäväsi ymmärtäisi yrityksesi ja pitäisi edes kiinni lupauksistaa .

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että :( <3
      Tiedän ehkä, ketä ystävääsi tarkoitat. Muistan edellisestä blogistasi. Tosi ikävää, ettei ystävyyttä enää ole. Onneksi on muistot edes. <3
      En ole varsinaisesti menettänyt ystävääni, päättelen sen vain viestiin vastaamattomuudesta. :/

      Poista
  2. Sä kirjotat niin hyvin, voisin itekki lähettää tän samantyylisen kortin eräälle "parhaalle" ystävälle joka ei ole ilmottanut olemassaolostaan n.6kk.. Mut kai kateus on sit asia mihin voi ystävyyskin rikkoutua..

    Mä kyllä tosi paljon haluaisin tulla tapaamaan teitä, on se tähtisilmäkin niin paljon kasvanut!

    VastaaPoista

Jokainen sana on merkityksellinen.
Vastaan kommenteihin blogiini.