maanantai 27. kesäkuuta 2016

Tasapaino


Tuntuu, että elämä on hyvin juuri nyt. Minulla on kaksi tervettä poikaa, joista toinen puhuu ja ihmettelee maailmaa suurin kysymyksin. Toinen taas maistelee kaikkea eteen sattuvaa ja kierii lattialla, hermostuu, kun ei pääse vielä eteenpäin.
Mies, joka on paljon poissa töiden ja harrastusten vuoksi, mutta joka kuitenkin on. Joka antaa minun nukkua sunnuntaisin myöhään ja laittaa aamupalan valmiiksi, joka aina haluaa antaa pusun viimeisenä.

On ystäviä, joille voi soittaa, ja joita voi nähdä. Kaikilla ei ole.
Nautin myös satunnaisista keikkatöistä, joissa saan jakaa lahjojani ihmisille. Joskus rukoilen keikkojen jälkeen henkilökohtaisesti, jos joku pyytää. Saan tiedon sanoja Jumalalta.
"Tiedätkö, kaikki mitä sanoit, olit totta."

Jaksan juosta yhä pidempiä reittejä. Tärkeintä on hyvä olo kropassa ja mielessä, ei se, mitä vaaka näyttää.
Mutta jos ei huvita, heittäydyn sohvalle makaamaan nutellapurkin kanssa ja katson TV7:aa. Tai syön litran popcorneita. Syömishäiriö ei enää sanele rajoja. Joskus kummastuttaa, miten olen voinut olla koko ajan nälässä.

Loppuviikosta suuntaan lasten kanssa maalle. Tekee hyvää välillä irrottautua arkiympyröistä. Lähteä vaikka siksi, että kotiin on aina niin turvallista palata.

7 kommenttia:

  1. Ihana kuulla, että sun elämässä on noin paljon hyvää <3 mukavaa reissua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, usein tulee kirjoitettua vain ikävistä asioista, kun ne painaa mieltä. Mutta kyllä mun elämässä on valtavan paljon hyvääkin, kun vain vähän raottaa pilviverhoa. :)
      Kiitos paljon! ♡

      Poista
  2. On aina hyvä pysähtyä katsomaan, jotta voisi nähdä, mitkä asiat ovat hyvin. Uskon, että juuri siksi Raamatussa sanotaan:"Koetelkaa kaikki ja pitäkää se, mikä on hyvää." Näemme usein kaikessa ensimmäisenä pahan ja joudumme hakemalla hakemaan, että näkisimme jotain hyvää.

    Älä ymmärrä tätä mitenkään arvosteluna, mutta mietin vain sitä, kun sanot, että miehesi on paljon poissa, mutta kuitenkin on. Eikö kuitenkin miehesi läsnäolo olisi jotain, jota eniten häneltä toivoisit ja kaipaisit? Tuntuuko sinusta, että hän olisi valmis uhrautumaan vuoksesi, kuten Kristus seurakunnan puolesta vai oletko sinä se, joka yleensä luopuu omastaan miehesi unelmien hyväksi? Ja toki täytyy muistaa, ettei kukaan mies pysty rakastamaan vaimoaan yhtä täydellisesti kuin Jumala alunperin tarkoitti. :)

    Ja haluaisin vielä kysyä noista tiedon sanoista. Miten Jumala puhuu sinulle, ja kuinka hyvin pystyt uskomaan sen, että sanat todella ovat Jumalalta eikä oman pääsi tuotosta?

    Jumala on puhunut myös minulle aika-ajoin todella selkeästi, mutta välillä epäilen, onko puhe omasta päästäni ja vai todella Pyhältä Hengeltä. Erityisen paljon Hän on puhunut minulle tulevasta puolisostani kertoen hänestä jotain minulle pala palalta. Ensimmäisenä kuulin varmaankin sinulta, että en tule olemaan loppuikääni yksin (pohdin, tulisinko olemaan naimaton). Sitten Jumala antoi minulle kuvan Raakelista ja Jaakobista. Lukemalla tätä Raamatun kohtaa ymmärsin, että tuleva mieheni tulisi laittamaan itsensä likoon vuokseni samaan tapaan kuin Jaakob oli valmis työskentelemään 7 vuotta saadakseen Raakelin omakseen. Siinä hetkessä myös itsetuntoni parani, kun ymmärsin, että minä todella olen tavoittelemisen arvoinen ja ansaitsen parempaa kuin noita saamattomia miehiä, joita minulla on ollut ns. kiikarissa. Loppukeväästä Jumala paljasti vielä lisää kertoen, että olisin jo tavannut tulevan mieheni. Siitähän tietenkin alkoi kamala arvuuttelu, mutta Hän ei suostunut paljastamaan, kuka se on. Ja nyt pari päivää sitten Herra sanoi minulle suoraan, kuka se on enkä olisi kyllä vielä jokin aika sitten voinut uskoa, että hän voisi olla se.

    - Karo

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Anteeksi, on vähän kestänyt vastaaminen. Oon kahdesti aloittanut sulle vastaamisen, mutta ekalla kerralla puhelin sekos ja tokalla kerralla lapset keskeytti. :D
      No mulle se olisi tietenkin parasta niin henkisen kuin fyysisen olon kannalta, että mieheni olis enemmän kotona. Kun laskee hänen harrastusiltansa 2x viikossa, mun lenkkeilyn 2x viikossa ja sit perus kaupassakäynnit ja kotityöt, niin yhteinen aika perheen tai miehen kesken on käytännössä nollissa. Se näkyy taas siinä, ettei meillä oo samanlaista yhteyttä.
      Kyllä musta tuntuu siltä, että mä uhraudun hänen unelmiensa vuoksi. Nyt se on ihan ok, mutta en oikeasti tiedä, miten se tulee toimimaan, kun palaan muutaman vuoden päästä opiskelemaan/töihin.

      Mulle Jumala puhuu mun ajatuksissa, kun rukoilen. Tiedon sanat tuntuvat kuin omilta ajatuksilta, mutta ne ovat vahvempia. Tiedon sanat on vain koeteltava käytännössä. Jos saan jostain ihmisestä tiedon sanoja, kysyn, pitävätkö ne paikkaansa. Välillä tosin oon saanut niin yksityiskohtaisia tiedon sanoja, etten ole uskaltanut sanoa niitä ääneen. Ajatellut, että jos vain kuvittelen kaiken, ja olisi noloa, jos ne eivät olisikaan totta.
      Sulla on vähän samankaltaisia tiedon sanoja kuin mulla, koskien kumppania. Luulen, että vain aika näyttää meillä molemmilla, ovatko ne Jumalasta. Voisit pyytää jotain uskovaa rukoilemaan sulle, niin näkisi, näkeekö hän saman kuin sä.

      Siunausta sisko. ♡

      Poista
    2. Vielä noihin tiedon sanoihin, niin olen usein saanut niille vahvistuksen Raamatusta avaamalla Raamatun satunnaisesta kohtaa, ja laittamalla sormeni tai katseeni johonkin kohtaan, ja silloin aihe on ollut sama, mistä olen saanut tiedon sanan. Eli niin kuin sullakin tuo Raakelin ja Jaakobin tarina. :)

      Poista
    3. Vielä noihin tiedon sanoihin, niin olen usein saanut niille vahvistuksen Raamatusta avaamalla Raamatun satunnaisesta kohtaa, ja laittamalla sormeni tai katseeni johonkin kohtaan, ja silloin aihe on ollut sama, mistä olen saanut tiedon sanan. Eli niin kuin sullakin tuo Raakelin ja Jaakobin tarina. :)

      Poista
    4. Vielä noihin tiedon sanoihin, niin olen usein saanut niille vahvistuksen Raamatusta avaamalla Raamatun satunnaisesta kohtaa, ja laittamalla sormeni tai katseeni johonkin kohtaan, ja silloin aihe on ollut sama, mistä olen saanut tiedon sanan. Eli niin kuin sullakin tuo Raakelin ja Jaakobin tarina. :)

      Poista

Jokainen sana on merkityksellinen.
Vastaan kommenteihin blogiini.